Before and after

E plin internetul de imagini cu mentiunea „before and after”. Toate sunt de genul „inaintesi dupa cura cu Herbalife”, „inainte si dupa dieta cu scuipat de albine”, „inainte si dupa Photoshop”. Nu vezi nicaieri poze de genul „inainte si dupa convertirea la budism” sau „inainte si dupa vizionarea unui film de Fellini”. Zici ca „inainte” si „dupa” au relevanta doar raportate la burta, la celulita si la riduri. Omul se schimba numai si numai dupa ce inghite diverse produse revolutionare si singura schimbare demna de luat in seama este cea a feselor, a sanilor si a pantecelui. 

Uitandu-ma eu la cateva astfel de imagini, am dat si peste una in care poate fi admirata Madonna before and after Photoshop. Daca ar fi vorba de vreuna din vedetele tinere, care isi mai aranjeaza cate o mica imperfectiune a gambelor, ori isi sterg cate un neg de pe dosul palmei, parca parca as intelege. Dar Madonna… Pai asta are nici mai mult nici mai putin decat 55 de ani! Toata lumea stie. La 55 de ani nu poti sa arati ca la 25, orice ai face tu, oricate liftinguri si alte chinuri ai suporta. Se vede in privirea ta ca esti trecuta bine, lumina ochilor nu ti-o poate modifica niciun chirurg din lume si niciun tratament magic. Si atunci pentru ce sa mai apari prin reviste cu poze photoshopate? Care e rostul? Speri cumva sa isi inchipuie cineva ca asa arati in realitate, ca in pozele manipulate? Si chiar daca ar fi asa, daca s-ar gasi fraieri care sa creada asta, care e folosul tau, cand stii ca in realitate nu arati ca in pozele alea?
Carevasazica, e vorba de o minciuna uriasa, pe care se prefac ca o inghit milioane de indivizi din intreaga lume. Se ia o batrana, i se sterg de pe figura ridurile si celelalte semne ale decrepitudinii si se pune pe prima pagina cu un titlu de genul „La 73 de ani, Linda Gray arata ca la 30”. Pentru ce se face lucrul asta, cand se stie cu exactitate ca daca batrana respectiva n-ar fi facut un milion de operatii si pozele ei n-ar fi fost, in plus, photoshopate, ar fi aratat exact ca o batrana de 73 de ani, daca nu si mai rau? De ce astfel de poze vand revistele de fashion, glamour si ce-o mai fi? De ce ar cumpara un om normal la cap o revista in care apar foste vedete, facute sa arate artificial ca acum 30 de ani? Oare nu ar fi mai degraba interesant sa vezi cum arata in realitate, astazi, idolii tineretii tale? De ce preferam niste minciuni ordinare?
Un raspuns posibil este ca oamenii din ziua de azi nu mai traiesc in lumea reala, ci intr-o lume a iluziilor, construita de vrajitorii moderni, apostolii banului, care au inteles ca e nevoie ca oamenii sa primeasca niste sensuri de-a gata, sa li se spuna povesti, altfel, daca ar fi lasati sa inteleaga realitatea, intreg sistemul s-ar prabusi. „Keep walking!” e indemnul fundamental. Gandeste pozitiv, fii fericit, bucura-te, uita de batranete, de moarte, de orice gand care te poate impiedica sa muncesti eficient. Madonna a ramas Madonna tocmai pentru ca a gandit pozitiv si a continuat sa mearga neabatut pe calea ei. Iar cand moare cate unul dintre acesti oameni vesnic tineri si fericiti, nu e de fapt nicio problema, a murit un personaj de desene animate, moartea lui are ceva poetic, usor trist, usor ireal, cam ca in telenovelele sud-americane cu un numar infinit de episoade.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: